Második Classic a BKV-nál
Kékfestékes medencébe mártott 260-as Óbudán

dsc_0659.jpg

A mai nappal megkezdte az utasszállítást az Óbudai divízió új üdvöskéje, avagy a második Classic-arculatos Ikarus 260-as a BKV Zrt. járműparkjában.

Elsőként még 2005-ben a GJSz Kft. által készítettek egy klasszikosított (és hátul alacsonypadlósított) 260-ast, ám további buszok ilyen módon történő nagyjavítása ezzel abba is maradt, megmaradt egyedüli darabként – egészen 2016-ig.

2015-ben állították félre nagyobb mérvű beavatkozás igénye miatt a BPO-609-et Óbudán. A megszokott felújítás (sötétített ablakok + kék műbőr huzatok + sárga kapaszkodó) már túl "nagyüzemi" – gondolhatták – ezért kapott az 1997-ben debütált Classic (vagy ráncfelvarrt) Ikarus 200-as sorozat homlok- és hátfalából egy-egy darabot. Ehhez persze valamennyire igazították a fényezését is – mintegy átvéve a Volánbusz Zrt. színtervét csak BKV-s színekben – bemártották kék festékbe, majd itt-ott kapott még egy kis szürkét. Ez a fényezés nagyon feldobja, a hagyományos fényezés égkékre történő lecserélésekor (3-4 éve) ilyesmi koncepciót tudtam volna elképzelni – őrzi a régi színeket is, de azért újszerű módon használja fel. A felújítási munkákat a VJSz Kft. és (nagyobbrészt) az Óbudai Divízió végezte. És ha már kijelzőkkel tuningolták, esetleg elektronikus jegykezelő is kaphatott volna helyet benne.

dsc_0681.jpg

Külső ajtónyitó

p-04090_1.jpg

A Munka Ünnepén próbajáratként a Széll Kálmán téren

Az utastér a megszokott kék műbőr huzatokat kapta, a nem megszokott sötétkék kapaszkodókkal, valamint a Volvo-kból megismert nyomógombos leszállásjelzőket az ajtók környezetében.

Elsőként az elmúlt szombaton megrendezett Nemzetközi Ikarus Találkozón lehetett találkozni a géppel, nem egyedüliként képviselve a Céget tette tiszteletét a Balaton-felvidéken.

bpo-609_1.jpg

Kövágóörs után halad a konvojban

A kezdeményezés jó – és tetszik is, illetve, ahogy korábban már írtam, próbálnak lépést tartani a nagy szolgáltatói térnyerésben is – a gond inkább az, hogy ezt nem anno, 2005-ben csinálták/folytatták. Kuriózumnak viszont kiválóan illeszkedik pl. a másik (két) Óbudai egyedi 260-as, a BPO-370 mellé (és persze a piros utasterű BPI-206 mellé). A következő nagy kérdés, hogy miért nem a '370-es kapott megkülönböztető homlok- és hátfalat? Mindenesetre remélem, sokáig megőrzik ilyen állapotában s nem hagyják amortizálódni.

A bejegyzés trackback címe:

http://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr588700400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözlöm az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzés, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, történetek...és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

A felhasználásról...

Kiegészítene valamit? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

 

> > > Tudnivalók < < <

 

Írjon nekünk!

 

> > > Üzenetküldés < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

 

© BWb 2008 – 2017.